Blar i USN Open Archive på forfatter "Opstad, Birger"
-
Enhancing consumer participation in the context of sport events: The power of three basic psychological needs
Moghaddam, Bardiya; Kristiansen, Elsa; Opstad, Birger (Peer reviewed; Journal article, 2024)Consumer active participation (CP) is crucial for creating valuable experiences in tourism and event contexts. However, previous studies have focused exclusively on the physical and psychological aspects of CP, neglecting ... -
Evaluation effects of bundle size and price presentation
Engeset, Marit G.; Opstad, Birger (Journal article; Peer reviewed, 2017)Purpose – Marketers often combine products in bundles to increase demand. Research has shown that itemizing the prices of the individual products in the bundle raises evaluations in some situations. The purpose of this ... -
Hva skaper kjøpsintensjoner på digitale plattformer?
Taule, Thor Øyvind (Master thesis, 2022)Begrepet kjøpsintensjon bygger på villigheten eller intensjonen en forbruker har for å kjøpe et produkt eller merkevare. Det er en stadig større vekst i den digitale handelen og konkurransen om oppmerksomheten og det å ... -
Merker i krise: En kvantitativ studie som undersøker effekten av reklameappeller på merkeholdning, kjøpsintensjon og forbrukerresistans ved tre ulike produktkriser
Markhus, Maylinn (Master thesis, 2022)Valgt tema for denne masteravhandlingen er merker i kriser. På bakgrunn av grundig revidering av litteratur har det kommet til min kunnskap at kun et fåtall har tatt for seg effekten reklame har, men med utgangspunkt i ...